3 návyky, ktoré vám pomôžu prekonať depresiu z chladných a tmavých mesiacov

3 návyky, ktoré vám pomôžu prekonať depresiu z chladných a tmavých mesiacov

S pribúdajúcimi chladnými a kratšími dňami pribúdajú aj depresie. Aby ste si udržali pozitívnu náladu, musíte robiť to, čo je pre vaše telo a myseľ najlepšie – tréning, strava a socializácia.


Mnohí ľudia sa v tomto sychravom a chladnom období začínajú cítiť trochu lenivo a pochmúrne. Takéto pocity najčastejšie vrcholia počas najchladnejších mesiacov v roku.

Klinický psychológ Goali Bocci, Ph.D. pre Thrive Global tvrdí, že „realita je taká, že kratšie dni a chladnejšie počasie môžu významne ovplyvniť našu celkovú pohodu“. Taktiež ale tvrdí, že vaša nálada nemusí klesať zároveň s teplotou. Ak si osvojíte niekoľko základných každodenných návykov, je možné sa cítiť skvelo po celý rok.

1. Zostaňte v pohybe

Občas aj ten najpoctivejší športovec dokáže stratiť motiváciu. Neodkladajte svoju tréningovú obuv len preto, lebo je október. Pravidelné cvičenie je známym posilňovačom nálady, preto je dôležité, aby ste si našli alternatívne jesenné a zimné aktivity, ktoré vám pomôžu zostať vo forme. Kľúčové je zabezpečiť, aby bolo cvičenie konzistentné. Ak je vonku pre vás veľká zima, stále si môžete na seba dať viac vrstiev oblečenia a vybrať sa každý deň na polhodinovú svižnú prechádzku. Jednoduchý pohyb a čerstvý vzduch vám zaručia zmiernenie príznakov depresie a zlepšenie nálady či celkového zdravia.

2. Zásobujte svoje telo energiou

Sladké a nezdravé jedlo vás dokáže na chvíľu potešiť, ale to nie je cesta, ktorou by ste sa chceli vybrať. Štúdie ukazujú, že keď je počasie chladnejšie, máme tendenciu túžiť po „pohodlných“ potravinách. Tie však môžu v konečnom dôsledku viesť k poklesu našej nálady. Nadbytok cukru spôsobuje zvýšenie hladiny cukru v krvi, ktorý príliš rýchlo klesá, čo súčasne vedie k poklesu energie. Ak túžite po sacharidoch, dajte si obilniny alebo sa zahryznite do veľkého množstva ovocia a zeleniny.

3. Socializujte sa 

Aby ste predišli depresiám a nervozite, nemali by ste sa dištancovať od svojej rodiny a priateľov. S pribúdajúcim stresom a izolovanosťou sa začnete cítiť nevrlo a unudene. To môže u mnohých ľudí viesť po večeroch ku konzumácii alkoholu. Ak však zostanete len pri čaji, váš REM spánok nebude prerušený. Ak však siahnete po alkohole, ráno sa môžete prebudiť s pocitom lenivosti a mrzutosti, čo vám lepšiu náladu určite nedodá. 


Zdroj: thriveglobal