7 tipov, ktoré vám pomôžu so skorým ranným vstávaním

7 tipov, ktoré vám pomôžu so skorým ranným vstávaním

Skoré ráno, keď ešte všetci spia a ticho sa rozlieha po miestnostiach, má svoje čaro. Ak neviete, ako začať svoj deň o niečo skôr, prečítajte si pár jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu.


O koľkej ráno vstávate? Zrejme sa väčšina ľudí neprebúdza o piatej či dokonca ešte skôr. Ak sa to však naučíte, zistíte, aké výhody v tom našli úspešní ľudia po celom svete.

Čo sa stane, ak vstanete skôr?

Predstavte si, že vstanete skôr, dajme tomu o pol piatej ráno. Predstavte si, ako si vychutnávate kávu pri postupne vychádzajúcom slnku a počujete len tikajúce hodiny či bzučiace spotrebiče. Než sa prebudí zvyšok „sveta“, vy už máte našliapnuté na produktívny a úspešný deň.

Prečo nespať v maximálnej možnej miere?

Určite sa zhodneme na tom, že spánok je úžasná vec, ale skoré ráno je skvelý čas na to, aby ste stihli dokončiť niektoré veci. O piatej ráno vás nebudú otravovať žiadne e-maily či kolegovia, ktorí od vás niečo potrebujú a vaši príbuzní od vás nebudú vyžadovať raňajky či iné čas zaberajúce činnosti.

Pokoj a ticho sú skvelé na riešenie náročných projektov, či už ide o dokončenie najdôležitejšej úlohy vášho dňa alebo absolvovanie vášho ranného tréningu pred prácou. Ak si privstanete o niečo skôr než obvykle, dokážete si s kľudným pocitom stanoviť denné ciele a nasadiť si rovnaký pár ponožiek.

Ako vstať skôr?

Niektorí ľudia sú ranné vtáčatá, iní zase nočné sovy. Skoré ranné vstávanie nie je pre každého, ale ak chcete vyskúšať jeho benefity, skúste to pomocou nasledovných bodov, ktoré uvádza portál Curiosty.

1. Postupujte pomaly. Ak začínate s touto rutinou, posúvajte si budík o 15 alebo 20 minút. Ak sa normálne budíte o ôsmej a náhodou sa zobudíte o piatej, budete sa cítiť ako zombie.

2. Choďte spať skôr. Nastavte si váš odchod do ríše snov a držte sa ho. Ak nie ste unavení, keď prichádza čas spánku, aspoň sa doplazte do postele a čítajte si knihu než úplne vypnete. Samozrejme, žiadne obrazovky pred spaním.

3. Stanovte si ranný plán. Ak nebudete mať cieľ, pôjdete naspäť do postele.

4. Raňajkujte. Vstať skôr znamená ďaleký obed, takže raňajky sú nevyhnutné. Chutné jedlo vám navyše ponúkne niečo, na čo sa teoreticky môžete tešiť.

5. Zobuďte sa na príjemnú melódiu. Ak sa prebudenie prejaví ako vytrhávanie nechtov, vyskúšajte si nastaviť jemnejšiu melódiu, ktorá sa postupne začne rozplývať.

6. Budík umiestnite ďalej od postele. Ak budete musieť prejsť cez celú miestnosť vypnúť budiaci zvuk, je menej pravdepodobné, že sa vrátite do postele. Ak používate mobil, dajte ho mimo vášho dosahu rúk.

7. Vydržte to. Prvé skoré ráno je najhoršie ráno. Ale telo sa prispôsobí. Určite sa vám nebude chcieť, ale spomeňte si na váš cieľ a dôvod, prečo to robíte.

Aj keď sme sa venovali skorému vstávaniu, tieto body sú uplatniteľné na akúkoľvek rannú hodinu. Ak máte vo všeobecnosti problém so vstávaním, dodržiavanie niektorých zásad vám môže pomôcť.


Zdroj: curiosity