Ako by lepším, zdravším a šťastnejším človekom? Pomôcť vám môžu 3 jednoduché kroky

Ako by lepším, zdravším a šťastnejším človekom? Pomôcť vám môžu 3 jednoduché kroky

Určite sa zhodneme na tom, že ľudia zanedbávajú samých seba, svoje zdravie a šťastie. 


Predstavíme vám tri jednoduché kroky, ktoré vám dokážu pomôcť viesť lepší život. Vedzte, že ak ich budete dodržiavať, budete šťastnejší, zdravší a úspešnejší.

1. Začnite cvičiť, aj keď ste to nikdy nerobili

Ako deti sme sa neustále hýbali. S pribúdajúcim vekom sa však naša fyzická aktivita rázne znižuje a cvičenie sa stáva odsúvanou prioritou.

Mnohé výskumy potvrdzujú, že ľuďom, ktorí začali s cvičením v strednom veku, sa znížilo riziko úmrtnosti tak isto, ako ľuďom, ktorí cvičili celý život. Takže, začať s tréningom môžete kedykoľvek.

Pohyb je nevyhnutnou a prirodzenou súčasťou človeka. Prinúťte sa a doprajte vášmu telu pravidelný pohyb, ktorý je pre vaše duševné a fyzické zdravie prospešný.   

2. Začnite uprednostňovať váš spánok

Nesmiete zabudnúť, že vaše zdravie či vzťahy sú ovplyvňované vašou náladou. Aj keď si to možno neuvedomujete, váš spánok je dôležitým faktorom ovplyvňujúcim vaše telo, náladu, zdravie, úspech. Vzorce spánku sa vekom a časom môžu meniť, ale venujte väčšiu pozornosť dostatočne dlhému spánku. 

Spánok je taktiež nepochybne neoddeliteľnou súčasťou nášho fyzického a duševného zdravia. Dostatok spánku z nás môže robiť lepších a úspešnejších ľudí. Podľa CEO spoločnosti Sleep Number, Shelly Ibach, je spánok hlboko spojený s našou láskavosťou, našou schopnosťou vytvárať a udržiavať zmysluplné spojenia s ostatnými.

3. Začnite svoj deň vďačnosťou

Tak isto, ako by ste mali pravidelne cvičiť a dopriať si viac spánku, by ste mali vyjadriť vďaku. Je to niečo, čo je zadarmo a okamžite k dispozícii. Pýtate sa, ako vám vďačnosť môže pomôcť? Podľa profesora psychológia, Roberta Emmonsa, Ph.D. to môže zlepšiť vašu fyzickú a emocionálnu pohodu, ako aj vaše vzťahy s ostatnými.

Emmons vo svojom výskume pracoval s účastníkmi vo veku od 8 do 80 rokov. Tí používali denník, kde si zapisovali veci, za ktoré boli vďační. Zistil, že ľudia, ktorí praktizujú vďačnosť, zažívajú širokú škálu výhod, vrátane silnejšieho imunitného systému, zníženého krvného tlaku, pocitu bdelosti a ostražitosti, čo ďalej spôsobilo, že začali byť viac optimistickí a cítili sa menej osamelo či izolovane.

Aj keď nie ste ten typ, ktorý by si každý deň písal, za čo je vďačný, aspoň na chvíľu sa zastavte a premýšľajte o tom, ako to môže ovplyvniť váš deň a vašu celkovú pohodu. Uvedomenie si toho, za čo všetko dokážete byť šťastný, vám zmení pohľad na váš život.

Nikdy nie je neskoro

Začnite pravidelne cvičiť, zdravšie sa stravovať, chodiť spať v rozumnú hodinu a buďte vďačný vždy, keď zabudnete na to, čo všetko máte. A nezabudnite, že nikdy nie je neskoro začať meniť svoj život k lepšiemu. 


Zdroj: thriveglobal