Jarný detox? Pár rád ako na to

Jarný detox? Pár rád ako na to

Výživová špecialistka radí, čo by sme mali robiť pri správnom detoxe. Vyhnúť by sme sa mali hladovkám či domácim klystírom.  


S príchodom jari prichádza aj jarná únava. Necítite sa vo svojej koži, pociťujete malátnosť, vaše vlasy a pleť nežiaria ako predtým. Ak chcete pocítiť príval čerstvej energie, zhodiť pár nadbytočných kilogramov, pomôcť vám môže aj jarná očista. Avšak, takýto detox má svoje pravidlá. Viete, ako sa detoxikovať správne? 

Urobte si očistu, nie hladovku

Hoci sa naše telo prirodzene zbavuje toxínov vďaka pečeni a obličkám, z času na čas im treba pomôcť. „Existuje veľa návodov a rád, ako si očistiť svoje telo. Väčšinou sa zameriavajú na znížený počet jedál počas dňa, prípadne na jednostrannú stravu, kedy počas detoxu jete iba jeden druh potravín, napríklad ryžu, ovocie, zeleninu či tekutú stravu. Ak vám takéto stravovanie neprekáža, môžete to vyskúšať. Určite sa však vyhnite hladovkám alebo domácim klystírom. Tým si sami môžete viac uškodiť ako pomôcť,“ upozorňuje výživová špecialistka Martina Dvořáková.

50 odtieňov zelenej

Počas detoxu sa rozlúčte so sladkosťami, cukrovinkami alebo slanými jedlami. Naopak, jedzte viac zeleniny. Tá zásobí vaše telo vlákninou a podporí lepšie trávenie. „V tomto období sa zamerajte najmä na prísun zelenej zeleniny. Je bohatá na prírodnú látku chlorofyl, ktorá je silným antioxidantom a pomáha telu zbavovať sa toxických látok a škodlivín. Svojím zásaditým účinkom pôsobí proti prekysleniu organizmu, spomaľuje proces starnutia a pomáha v prevencii pred rôznymi chorobami,“ odporúča špecialistka na ketodiétu Martina Dvořáková.

Dajte zelenú aj pitnému režimu

Ak ste sa rozhodli očistiť svoj organizmus, je dôležité držať sa základných pravidiel, ktoré vás privedú k úspešnému cieľu. V prvom rade dbajte na to, aby ste v priebehu detoxu pili zvýšené množstvo tekutín oproti bežnému pitnému režimu. Denne by ste tak mali vypiť 2 - 4 litre tekutín, aby telo odplavilo toxíny. 

Čerstvý vzduch vám dodá sily

Snažte sa zvýšiť výdaj energie a športujte. „V období detoxu nie je vhodné začínať s behom, túto aktivitu si radšej nechajte na obdobie, keď jarnú očistu ukončíte. Zvoľte radšej svižnejšie prechádzky na dlhšie trate alebo iné, pokojnejšie pohybové aktivity, napríklad jógu. Tak ako v strave, aj v športe je dôležitá pravidelnosť. Pokúste sa zaradiť pohyb do svojho programu aspoň dvakrát týždenne po 40 minút,“ radí Martina Dvořáková. Pobyt na čerstvom vzduchu okysličí váš organizmus a nabije telo pozitívnou energiou. „Telu pomôžete očistiť sa, ak si odopriete alkohol, cigarety a znížite príjem kofeínu,“ dodáva Dvořáková.


Zdroj: ts