Kedy by ste mali absolvovať svoje pravidelné tréningy – ráno alebo večer?

Kedy by ste mali absolvovať svoje pravidelné tréningy – ráno alebo večer?

Máte radšej ranné tréningy či tie večerné? Ak ste odpovedali žiadne, nie ste sami.


Ak by ste si to rozmysleli a predsa len začali pravidelne cvičiť, prečítajte si výhody oboch alternatív.

Ranné či večerné tréningy závisia od mnohých skutočností. Vedecké výskumy však ukazujú, že obe sú pre človeka prospešné. Dôležité je aspoň začať.

Ste ranným vtáčaťom?

Ak sa snažíte schudnúť, ranný tréning je pre vás ten správny, uvádza portál Curiosity.

Niektorí ľudia tvrdia, že cvičenie na lačno hneď po tom, ako vyleziete ráno z postele, je najlepšie. Je to najmä preto, lebo kardio cvičenie na plný žalúdok spôsobuje nepohodlie a taktiež preto, lebo to niektorí považujú za najúčinnejšie pri spaľovaní tukov. 

Druhý dôvod je však diskutabilný. Niektorí štúdie ukazujú, že tréning nalačno je lepší ako tréning na plný žalúdok kvôli kontrole chuti do jedla a zlepšeniu glukózovej tolerancie a citlivosti na inzulín. Iné štúdie ukázali, že to, či ľudia cvičia najedení alebo lační, nemá žiadny vplyv na ich chudnutie. Je na vás samotných, aby ste sa rozhodli, či vám prázdny žalúdok alebo trochu paliva v nádrži pomôže získať to najlepšie cvičenie.

Pre väčšinu pracujúcich ľudí je ráno navhodnejší čas na dodržiavanie pravidelného tréningového rozvrhu. Mnohé povinnosti sa objavia večer a dlhý deň vám môže vysmiať vašu vôľu trénovať.

Večerné tréningy sa ťažšie dodržiavajú

Ak sebe samému veríte, že nevymeškáte svoj pravidelný pohyb, večerný tréning tiež prináša veľa výhod. Vaša telesná teplota sa počas dňa zvyšuje a keďže sú teplejšie svaly flexibilnejšie s menším rizikom zranenia, večer je skvelý čas na tréning s vyššou intenzitou.

Hladiny testosterónu sa počas dňa zvyšujú. Z tohto dôvodu sú silové tréningy najúčinnejšie v popoludňajších a večerných hodinách pre ženy aj mužov. 

Mnohí ľudia sú presvedčení, že večerné cvičenie sťažuje zaspatie. Podľa vedeckého výskumu to však nie je pravda. V skutočnosti vám cvičenie pomôže dosiahnuť vytúžený spánok. 

Či už si radšej ráno pred prácou privstanete alebo sa odreagujete večer po nej, vy sami si musíte vybrať, ktorý tréning vám najviac vyhovuje. Dôležité je, aby ste sa naučili určitej pravidelnosti a nenechávali fyzickú aktivitu napospas osudu.


Zdroj: curiosity