Mali by ste sa pred cvičením najesť?

Mali by ste sa pred cvičením najesť?

Je to jedna z najväčších diskutovaných otázok vo svete fitnes.


Preferujete tréning na prázdny žalúdok alebo sa radšej pred vašou rutinou najete? Štúdia vyriešila dilemu, ktorá trápi množstvo ľudí.

Vynecháte raňajky?

Vedci z University of Bath, Birmingham, Newcastle a Stirling analyzovali energetické výdaje 12 fyzicky zdravých aktívnych mužov vo veku od 20 do 26 rokov. Štúdia odhalila, že keď muži vynechali raňajky, mali väčší kalorický deficit počas dňa, v priemere okolo 150 kalórií, z čoho vyplýva, že na chudnutie je najlepšie cvičiť nalačno.

„Tieto výsledky naznačujú, že v prípade zdravých mladých mužov možno ľahšie dosiahnuť krátkodobý energetický deficit, ak pred cvičením vynechajú raňajky,“ uzavreli autori štúdie.

Keď trénujete s prázdnym žalúdkom, vaše telo nemá prístup k energii zo zjedeného jedla, takže čerpá z iných zdrojov, napríklad z uloženého telesného tuku, vďaka čomu je vaše cvičenie efektívnejšie pri spaľovaní tukov – čo pomáha s chudnutím.

Hladina inzulínu

Cvičenie nalačno navyše udržuje hladinu inzulínu na nízkej úrovni, čo umožňuje telu vytvárať viac rastového hormónu, ktorý tiež spaľuje tuk. „Ak je zvýšená hladina inzulínu – ako po jedle - vaše telo bude v stave, v ktorom bude chcieť ukladať tuk a nespaľovať ho,“ vysvetlila pre MindBodyGreen, Phoenyx Austin, MD. „Nezáleží na tom, či cvičíte ako blázon po jedle, nebudete môcť spaľovať telesný tuk, kým hladina inzulínu neklesne, čo môže trvať od dvoch do troch hodín, ak nie dlhšie.“

Ale ak dávate prednosť jedeniu raňajok pred cvičením, nemusíte sa obávať - existujú aj výhody. Napríklad vedci zistili, že muži, ktorí jedli raňajky, najprv spálili viac sacharidov, zatiaľ čo trénovali a urýchlili svoj metabolizmus na neskorší čas počas dňa.


Zdroj: rd