Prečo by ste mali začať s každodennou meditáciou?

Prečo by ste mali začať s každodennou meditáciou?

V posledných niekoľkých desaťročiach sa vďaka vedeckým výskumom podporili závery, že meditácia je pre náš celkový život vskutku výborná vec. 


Množstvo ľudí neuznáva meditáciu. Existujú na to jednoduché dôvody – neveria jej, nepovažujú ju za užitočnú či prirodzenú činnosť, nie je pre nich príjemná alebo jej nerozumejú. 

Nemusíte ju mať radi

Pravidelnou meditáciou zistíte, že váš život sa v každom ohľade skvalitní. Stres je nižší, zdravie sa zlepšuje. Môžete sa viac sústrediť na svoju prácu a je menej pravdepodobné, že poviete svojim priateľom, kolegom a blízkym veci, ktoré neskôr oľutujete. Problémy sa zrazu nezdajú byť také veľké a vy sa cítite sebavedomejšie.

Množstvo výskumov podporuje pozitívne vplyvy meditácie na celkový život človeka. Viaceré štúdie napríklad zistili, že dokáže znížiť pocity depresie a úzkosti.

V roku 2003 sa vedci dozvedeli, že pravidelná meditácia pomáha posilňovať imunitné funkcie. Iné štúdie zase podporujú tvrdenie, že môže pomôcť lepšie zvládnuť bolesť.

To je len špička tohto konkrétneho ľadovca. Meditácia je pre nás dobrá, bez ohľadu na to, ako veľmi by sme ju nechceli robiť.

Pexels

Nemusíte len sedieť

Možno si myslíte, že meditácia je jednou z najnudnejších činností, aké môžete vykonávať. A v určitom zmysle máte pravdu. K dispozícii však máte na výber z množstva druhov, takže si ľahko dokážete nájsť ten, ktorý vám vyhovuje. Prečítajte si niekoľko alternatív:

Meditácia pri chôdzi. Upokojenie vašej mysle môžete dosiahnuť vtedy, keď sa zameriate na svoje kroky a ich pohyb, namiesto sústredenia sa na váš dych.

Kata je formálna prax bojových umení vrátane tai chi. Pohyby tejto praxe sú také zložité, že nie je možné myslieť na iné veci, čo umožňuje hlboké sústredenie.

Pozorné počúvanie hudby, najmä tej bez textov, vytvára rovnaké účinky meditácie tým, že vám umožňuje prenášať zvuky mimo rozptyľujúcich a cudzích myšlienok.

Každodenná meditácia pri vykonávaní úloh sa nachádza v každom procese nejakej úlohy - ako napríklad umývanie riadu, varenie jedla alebo obliekanie.

Ide o druh meditácie, ktorý dobre vyhovuje vašim potrebám a vkusu. Vašou úlohou je len nájsť správnu zhodu. 

Pexels

Utíšte svoju preplnenú myseľ

Meditácia je činnosť, pri ktorej utíšite svoju myseľ, nepremýšľate o ničom konkrétnom a odpočívate.

Ale po celú dobu, počas každej meditácie, sa vaše myšlienky budú neustále približovať a snažiť sa vás rozptýliť. Stáva sa to nielen začiatočníkom, ale aj skúseným majstrom.

V prvých fázach učenia sa vám často nepodarí eliminovať túlavú myšlienku. Chvíľu budete meditovať a zrazu si uvedomíte, že ste sa niekde zastavili, aby ste premýšľali o svojom zozname úloh a o tom, čo uvaríte na večeru.

Nemusí to trvať veľmi dlho

Kvôli pozitívnym účinkom musíte meditovať celé hodiny.

Mnohé štúdie hovoria o menej ako hodine, vo väčšine prípadov o menej ako 15 minútach, ktoré viedli k významnému zlepšeniu fyzického, emočného a psychologického zdravia.

Niektorí majstri odporúčajú začať meditáciou v rozsahu minúta denne. Aj keď to nebude stačiť na získanie obrovských dlhodobých výhod, môžete získať motiváciu zotrvať v každodennej meditácii a naučiť sa tak získať z nej tie úžasné výhody už pri 10 minútach.

Pexels

Ak to skúsite, môžete získať výhody a prinajhoršom stratiť len pár minút denne. Najlepšie na tom je, že meditovať môžete v podstate kdekoľvek. 

Veď to poznáte. Všetko, do čoho sa pustíte, musíte trpezlivo vybudovať a vytrénovať, pretože cvičenie robí majstra. 


Zdroj: healthline