Užitočné triky, ktoré zatočia s jesennou depresiou

Užitočné triky, ktoré zatočia s jesennou depresiou

S príchodom novembrových dažďov a sychravých dní si čoraz viac uvedomujeme, že romantická farebná jeseň je preč a prichádza zima.


Úbytok denného svetla v nás navodzuje melanchóliu a splín. Spomalíme tempo a radi sa zababušíme pod teplú deku s dobrou knihou a hrnčekom čaju. Aj takáto večerná pohoda má svoje čaro, no k zdraviu nám najviac pomôže aktívny a pravidelný pohyb. Ak zaradíte do denného režimu pár trikov, jesenná depresia sa vám bude vyhýbať. 

Posilnite imunitu

Jesenná únava či depresia je podobná tej jarnej. Málo svetla, nedostatok vitamínov a rozčarovanie z chladných dní majú za následok únavu, vyčerpanie, melanchóliu a oslabenú imunitu. Ak sa im chceme vyhnúť, musíme mať správne vyvážený jedálny lístok a dostatok pohybu na čerstvom vzduchu.

Pomôcť nám môže aj otužovanie. Striedanie teplej a studenej vody pri sprchovaní stimuluje nielen obranyschopnosť, ale aj zdravie organizmu. Ak s otužovaním nemáte skúsenosti, začnite s krátkymi intervalmi a postupne ich predlžujte. Rozprúdite krv v žilách a zahrejete sa. Z dlhodobého hľadiska sa otužovaním zlepší termoregulácia a telo sa naučí zahriať aj samé.

Tréner do vrecka

Aj krátky pohyb je lepší ako žiadny. Cvičte aspoň dvakrát týždenne po 45 minút,“ radí špecialistka Martina Dvořáková. Ak nemáte radi fitnes centrá alebo sa vám nedarí prispôsobiť ich harmonogramu cvičení, vyskúšajte cvičenie v domácom prostredí. Výbornou pomôckou je napríklad mobilná aplikácia. Tréning si oživte hudbou. Dodá vám elán a motiváciu do cvičenia.

Bielkovinami proti únave

Únavu spôsobuje aj nesprávne zloženie potravín. Ak sa jej chcete vyhnúť, zamerajte sa na bielkoviny.Deficit proteínov spôsobuje nielen únavu, ale aj to, že nechudneme, prípadne chudnutie prebieha len na úkor svalovej hmoty. Ak chcete schudnúť alebo si štíhlu líniu udržať, zamerajte sa na bielkoviny,“ tvrdí Dvořáková. Dôležité je naštartovať metabolizmus, ktorý spaľuje tuky a dostať ho do stavu ketózy. „To sa nám podarí, keď v strave zásadne znížime sacharidy a zvýšime príjem proteínov na ochranu svalového tkaniva,“ dodáva špecialistka na ketodiétu. Keď budeme aj naďalej dodržiavať správny pitný režim či pohyb, výsledky sa určite ukážu.


Zdroj: ts